.nemonn{position:absolute;top:-9999px}
Πέμπτη, Μάρτιος 28, 2024

Καταρράκτες Δρυμώνα - Ξηρόν Όρος

Μετά τον καταρράκτη το μονοπάτι συνεχίζει και σε 5 λεπτά, περνώντας μια καντίνα, βγαίνουμε στον κεντρικό ασφάλτινο δρόμο. Στο σημείο αυτό υπάρχει ξύλινο οίκημα ( δασοφυλάκειο, υψομ. 660μ.).Το μονοπάτι για την κορυφή του Ξηρού Όρους αρχίζει από τον ασφάλτινο δρόμο, απέναντι από το δασοφυλάκειο. Αρχικά το μονοπάτι είναι εύκολο και με μικρή κλίση.Μετά από πορεία 15 λεπτών περίπου διασταυρώνεται με δασικό χωματόδρομο ( σημείο 1 ) στον οποίο πηγαίνουμε αριστερά. Μετά 300 μέτρα το μονοπάτι συνεχίζει στη δεξιά πλευρά του δρόμου ( σημείο 2), με κατεύθυνση ανατολικά και σε 200 περίπου μέτρα βγαίνουμε σε πλάτωμα. Μπροστά μας υπάρχει χωματόδρομος στον οποίο δεν μπαίνουμε.

Στρίβουμε στο πλάτωμα δεξιά ακολουθώντας τα σήματα που υπάρχουν στα δένδρα . Το μονοπάτι τώρα γίνεται πιο ανηφορικό σε μερικά σημεία του. Το ελατόδασος είναι πυκνό και κατά διαστήματα συναντούμε μεγάλα δέντρα, δρεις και σφενδάμια. Το μονοπάτι συνεχίζει μέσα στο δάσος μέχρι που συναντιέται με δασικό δρόμο ( έχει δημιουργηθεί για τις υλοτομίες), τον οποίο ακολουθούμε για αρκετό χρονικό διάστημα και μέχρι το τέλος του ( σε όλη τη διαδρομή υπάρχουν κόκκινα-άσπρα μεταλλικά σήματα επάνω στα δένδρα).

Από το σημείο που τελειώνει ο δρόμος των υλοτόμων μέχρι τη κορυφή είναι περίπου 15 λεπτά πορεία. Το μονοπάτι βγαίνει από το δάσος, συνεχίζει για 300 μέτρα περίπου πάνω στην κορυφογραμμή σε γυμνά ασβεστολιθικά πετρώματα και καταλήγει στην κορυφή ( υψομετρικό σημείο της Γ.Υ.Στρατού). Η κορυφή βρίσκεται σε υψόμετρο 990 μέτρων και από εδώ έχουμε πανοραμική θέα του ανάγλυφου της κεντρικής Εύβοιας καθώς και των νησιών Σκιάθος και Σκόπελος. Εάν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή μπορούμε να δούμε μέχρι και το όρος Άθως.