.nemonn{position:absolute;top:-9999px}
Σάββατο, Απρίλιος 20, 2024

Δρακόσπιτα Στύρων - Ακρόπολη Στύρων

ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ  1                                                    ΩΡΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ  2:30

Μπαίνοντας στα Στύρα , με το αυτοκίνητο, υπάρχει διασταύρωση αριστερά << ΠΡΟΣ ΔΡΑΚΟΣΠΙΤΟ>>. Ο ανηφορικός ασφάλτινος δρόμος σε λίγο σταματάει και αρχίζει χωματόδρομος ( 1η Διασταύρωση). Εμείς ακολουθούμε τις ταμπέλες προς Δρακόσπιτο στον κεντρικό χωμάτινο δρόμο και στρίβουμε στις διασταυρώσεις 2 & 3 δεξιά. Μετά από διαδρομή 3.500 μέτρων περίπου, ο χωματόδρομος διακλαδίζεται ( αρχή – τέλος κυκλικής πορείας). Επάνω στη διασταύρωση υπάρχει αναρτημένο σε πάσαλο σημάδι του ΕΟΣ Χαλκίδας με λευκό πλαίσιο και κόκκινο κέντρο. Καλό είναι να αφήσουμε εκεί το αυτοκίνητο μιας και στο σημείο αυτό θα επιστρέψουμε όταν τελειώσουμε την πορεία μας.

Ακολουθούμε τον αριστερό δρόμο, ο οποίος σε 500 μέτρα περίπου σταματάει. Από εκεί αρχίζουν τα κόκκινα σημάδια σε ανηφορικό μονοπάτι, που οδηγούν στα τρία Δρακόσπιτα μετά από πορεία 300 μέτρων περίπου. Τα τρία κτίσματα είναι εντυπωσιακά και είναι κατασκευασμένα σε διάταξη Π. Πίσω από το στρογγυλό δρακόσπιτο το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικά και με δεξιά κατεύθυνση. Μετά από λίγα μέτρα φθάνει σε αρχαίο λατομείο. Συνεχίζει και αφού βγούμε σε ξέφωτο συναντούμε το δεύτερο και μεγαλύτερο λατομείο στο οποίο υπάρχουν τεράστιοι μονόλιθοι, που δεν πρόλαβαν να τοποθετηθούν. Διασχίζοντας το λατομείο ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια στη δεξιά πλευρά του και μπαίνουμε σε δάσος αποτελούμενο από αριές, κέδρα και πεύκα. Σε πολλά σημεία το δάσος είναι πυκνό, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή για να μην χάσουμε τα σήματα. Η ανηφορική πορεία μέσα στο πανέμορφο δάσος οδηγεί στο διάσελο. Στο διάσελο, όταν βγούμε, συναντούμε το παλιό μονοπάτι, το οποίο ακολουθώντας την κορυφογραμμή δεξιά οδηγεί στην Ακρόπολη των Στύρων.